3.1.2017

Klo 11


Istun sohvalla katsoen valkoista luontoa. 
Nukuin tänään ylipitkään. 
Liian pitkään sanoo korvien väli. 
"Nyt pitää tehdä sitä ja tätä kun olit noin laiska".
Mun päässä on kova keskustelu. 
Istun vaan ja katson ulos. 
Vähemmän, muista vähemmän. 
Voit tehdä vähemmän!

Miksi nukuin pitkään?
Eilinen oli helvetillinen kipupäivä. 
Olin musertua. 
Mieli laukkasi kaikkialle. 
Sää vaihtui ja minun kehoni on kuin säätutka, kaikki muutos tuntuu kehossa.
Eli minä valvoin ja siitä seuraa nukkuminen pitkään. 
Ennen koin syyllisyyttä tästä.
Itseasiassa vieläkin, mutta tämä muutos ei tapahdu hetkessä. 
Tämä on hidas matka sisimpään. 
Vähemmän kaikkea kun ei ole kysymys vain materiasta.
Se on itseasiassa se helpoin osuus.

Istun viltin alla villasukissani. 
Syön riisipuuroa aamupalaksi ja  taidan riisua kuusen. 
Sen jälkeen on aika tyhjentää se päivän yksi laatikko. Yksi kun riittää.

Valkoista päivää sinulle!

5 kommenttia:

  1. Vähemmän kaikkea ON vaikea läksy. Pikku hiljaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun on luonteeltaan tekijä ja menijä on vaikeeta olla muuta. Mun sairaus kyllä veti elämän uusiksi. 3vuotta poissa työelämästä ja uutta rytmiä opetellen on jo auttanut. Mutta paaaaljoon on vielä opittavaa.
      "Perse penkkiin" on ihmeen vaikea asia.

      Poista
  2. Alku on varmasti aina se vaikein, kun on tottunut puuhaamaan, touhottamaan ja tekemään. Mutta kun vähempikin riittää ja itseasiassa nyt se on parempi. Vähäsen myös ymmärrän mistä puhut, kun kerrot kehosi olevan säätutka. Minulla myös, vaikkakin pienissä määrin. Kovia tuulia, ukkosia, muuta myräkkää kun on tulossa, minun kroppani kertoo kyllä. Ja sitten valvotaan... Huh!

    Valoa päivääsi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elämästä turhan karsiminen ei ole helppo tehtävä!
      Se tavaran vähennys on se helpompi osuus, muu onkin sitten toinen juttu.
      Mutta olen varma kun rauhassa etenee ja oppii vähentämään tempoaan, saa tilalle jotain paljon arvokkaampaa.

      Poista
  3. On vaikeaa opetella rennompaan elämään ja lopettaa vaatimasta itseltään enemmän kuin voimat sallivat. Hiljalleen, askel kerrallaan eteenpäin♥

    VastaaPoista

Kiva kun piipahdit ja jätit viestin, ilahduttaa aina.
Positiivisuus tarttuu, samoin negatiivisuus.
Haluan blogissani tuoda hyvää mieltä, myös sinulle.